سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: میوه فروشی محلی
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
دوستان میخوام میوه فروشی بزنم البته مغازه مال خودمونه حدود 20 متر فقط سوال من اینه که به نظر شما حاجی ارزونی بزنم و درهم بدم یا هم قیمت شهرک خودمون بزنم سوا کنی یا زیر قیمت شهرک ولی بالای قیمت حاجی ارزونی سوا کنی البته تو شهرک ما حاجی ارزونی نداره و همه میوه فروش ها تقریبا یک قیمت هستند مغازه در محدوده شهریاره
چه جالب..............
دقیقا من هم با یکی از دوستام میخوایم یه میوه فروشی محلی بزنیم اما چون تجربه نداریم یه خورده ای موندیم...
دوستان کسی نیست راهنمایی کنه؟؟
سلام
درباره میوه فروشی در تاپیک دیگری هم توضیح داده شد شما بایستی با توجه به موقعیت، تیپ مشتریان،حجم فروش و موارد متعدد دیگری استراتژی قیمت گذاری و فروش خود را ترسیم کنید.
توصیه میکنم دوستانی که به تازگی کسب و کار خود را شروع کرده اند حتماً قدری در مورد حسابداری کسب و کار و به خصوص قیمت تمام شده کالا اطلاعات کسب کنند چون بارها مشاهده شده که افراد اطلاع از محاسبه سود خالص ندارند و به صورت ساده آن را با سود ناخالص اشتباه می گیرند به همین دلیل حساب و کتاب آنها درست در نمی آید.
استراتژی تعیین قیمت برای برخی کالاها یک مهارت است که با کسب تجربه بدست می آید مثلاً برای همین میوه و تره بار شما نمی توانید قیمت فروش را از شهر یا حتی منطقه دیگری در شهر خودتان استعلام کنید دلایلش هم زیاد است از کرایه های متفاوت حمل گرفته تا کمیابی/وفور محصول در یک نقطه/فصل/بنگاه و حتی تفاوت ساعات شبانه روز مثلاً اگر در ساعات اولیه بامداد از میدان تره بار خرید کنید قیمت آن با صبح همان روز متفاوت است.
مورد دیگر وسعت مغازه شماست که هر چه بیشتر باشد می توانید با حجم فروش بالایی که دارید قیمت پایینتری تعیین کنید و سود روزانه خود را کسب نمایید.
استراتژی شما باید با نگاه روزانه، هفتگی و ماهانه اتخاذ شود به این معنی که اگر امروز قیمت خرید محصولی پایین یا خیلی پایین بود شما خیلی پایین نفروشید! با سود مناسب بفروشید تا برای روزهای بعد که قیمت همان محصول خیلی بالا بود بتوانید با سود کم عرضه کرده و مشتری را راضی نگه دارید مثلاً امروز انار را کیلویی 1000تومان خریدید 2000بفروشید تا فردا که 1500 خریدید و همه 2500 می فروشند شما همان 2000 به مشتریانتان بدهید این می تواند وجه تمایز شما از رقبای پیرامونتان باشد.

درباره سوال شما به نظر من فروختن میوه درهم هر چند ارزان هم باشد کار درستی نیست و در نهایت مشتری راضی نخواهد بود و احساس غبن خواهد کرد مگر در برخی محصولات حساس مانند انجیر و انگور یا محصولات یکدست که نادر هستند. بنابراین به عنوان یک کاسب حرفه ای این حق را به مشتری بدهید که خودش هر چه می خواهد بردارد و این یکی از اصول مشتری مداری است. در پایان روز هم میوه های باقیمانده را برای روز بعد به عنوان درجه دو یا سه جدا کنید می توانید آنها را بکشید و بر اساس وزن، مقادیر فروش رفته و باقی مانده را محاسبه و قیمت ها را تعدیل کنید این فرایند را برای محصولات مختلف تکرار کنید تا با آنالیز نتایج آن به میانگینی برای قیمت و درصد کیفیت و درجه بندی برسید.
اگر میزان خریدتان زیاد بود همه صندوقها را جلوی چشم مشتری نگذارید مثلاً اگر 10 صندوق گلابی خریده اید 3تا را در دسترس مشتری قرار دهید و بقیه را در بالکن یا زیر میز بگذارید تا موقعی که 3 صندوق اول فروخته شوند و فقط میوه های درجه پایینتر بمانند بعد آنها را عوض کنید و باقیمانده اولی ها را با قیمت کمتر عرضه کنید.
داشتن حسن نیت و صداقت در هر کاری مفید است و در میوه فروشی هم باید باشد صادقانه به مشتری بگویید که فلان محصول چه کیفیتی دارد و هیچ گاه چیزی که ارزش پولش را نداشته باشد به دیگران نفروشید حتی اگر ضرر می کنید...

موفق باشید.
سلام دوست عزیز در صورتی که میوه فروشی زدید همینجا ما رو هم در جریان موفقیت ها وضرر هاتون بزارید مرسی
لینک مرجع