با سلام،
لطفا نظرات خودتون رو در مورد استفاده حداکثری از یک نمایشگاه بین المللی یا داخلی اعلام بفرمایند.
منظورم اینه که از افرادی که در نمایشگاه شرکت کردند و محصولاتی که در نمایشگاه ارائه شده است، چه استفاده هایی می توان برد؟
غرفه داران،
محصولاتشون،
اطلاعات تماس آنها و
افرادیکه برای بازدید از نمایشگاه میان.
با سپاس

درود بر شما
یکی از ایده هایی که به خوبی از اون بهره بردم در خصوص نمایشگاه هایی که در محل دامی نمایشگاه تهران هر ساله برگزار میشه
این بود به صورت منطقه ای پیامک ارسال و خدمات خودمون رو تبلیغ کنم میدونید با حجم تلفن های همراه روشن در دست افراد
و وسعت نمایشگاه گاهی پیدا کردن یک غرفه خاص و خدمات خاص بسیار دشوار هست و این یک مزیت برای شماست
در ادامه بسیاری از شرکت های محصولات غذایی بدون در نظر داشتن موضوع نمایشگاه میتوانند هر روزه به فروش محصولات خودشون بپردازند
باید نیازها رو بدونید و از اون استفاده کنید. یا یک ایده بسیار عالی که در نمایشگاه چاپ 2سال پیش اون رو اجرا کردیم.
به دلیل اینکه تصمیم جدی برای گرفتن غرفه نداشتیم در زمان طراحی غرفه یکی از دوستان درست 1روز مانده به آغاز نمایشگاه ایده گرفتن غرفه در ما شکل گرفت اما خب ضوابط خاص داشت و ثبت نام از قبل صورت میگرفت بودن غرفه هایی که کنسل شده بودن و با قیمت پایین اجاره داده میشدن.
اما با یک ترفند درست در روز افتتاحیه و مراجعه به دفتر مخصوص اجاره غرفه ها که در محل مستقر بود توانستیم جایگاه انتظامات که 2غرفه را اشغال کرده بود رو اجاره کنیم یعنی یک پارتیشن میان اون برامون کشیدن و واقعا با کمترین هزینه بهترین فضا رو داشتیم.
این رو هم بگم گاهی شاید فکر کنیم تبلیغات و نمایشگاه هزینه اضافه هست چرا چون آن گونه که فکر میکردیم نتیجه نگرفتیم.
اما یکی از مزایای اون برخورد مستقیم با بازار تقاضا و ارائه خدمات و معرفی محصولات به صورت رو در رو (فیس تو فیس) هست که به ندرت میتونید چندین نفر رو در دفتر خود حضوری ملاقات کنید.
پتانسیل نمایشگاه ها واقعا بالاست فقط باید اندیشید.
موفق باشید
در این تجمعات بزرگ اطلاعات بسیار زیاد تخصصی و عمومی وجود دارد از قبیل:
- وجود غزفه داران که دارای محصولات جدید و غیرجدید هستند، گاهی هم محصولات بسیار تخصصی
-هرکدام از غرفه داران معمولا دارای اطلاعات تماسی مانند وب سایت، شماره تلفن و فکس هستند
- وجود خیل عظیم مشتریان که به دنبال نیازهاشون در این تجمعات هستند و لااقل یک شماره تماس دارن و یک نیاز عمومی مانند رفت و آمد و صرف غذا یا نوشیدنی
و بسیاری موارد دیگه...
حال چطور میشه از اینها استفاده مناسبی کرد؟
با سپاس
خوشحالم که به این موضوع مهم اشاره فرمودین
یکی از مهمترین نیازهای بشر امروز با توجه به پیشرفت تکنولوژی دسترسی آسان و راحت به منابع اطلاعاتی هست
برای مثال افراد میتوانند یک بانک اطلاعاتی مشاغل ایجاد کنند که با طبقه بندی مشاغل هم حرفه خود رو بهشون تبلیغ کنن هم اون رو در اختیار دیگران قرار بدن
یا با دیدن نحوه تبلیغات محصولات طراحی های خاص و جدید در تمامی صنایع خلق ایده های جدید و ارائه اون بشید.
بهترین مکان برای فروش ایده و کسب تجربه نمایشگاه ها هستند.
موفق باشید
یکی از مواردیکه می توان به اون اشاره کرد بازاریابی و اخذ نمایندگی محصولات جدیدی هست که در نمایشگاه ارائه می گردد.