11-19-2011, 01:07 PM
من می دانم! پس همه می دانند
طرح زمرد، طرح موج، طرح سمن، طرح یاقوت، طرح فیروزه، طرح گنجینه، طرح الماس، طرح ... این روزها بانکهای کشورمان، طرح های مالی بسیاری را به بازار عرضه می کنند که اسامی به ظاهر زیبایی دارد که البته به لحاظ ساختار اسمی اکثر این اسامی از یک خانواده هستند (نظیر این اسامی که در ابتدای یادداشت دیدید) و همچنین در اکثر مواقع نیز به لحاظ ساختار مالی این طرح ها تفاوت چندانی با هم ندارند. اما چیزی که در این بین بیش از همه به چشم می آید ناتوانی نظام تبلیغاتی بانکهای ایران در انتقال مزایای احتمالی! هر یک از طرح های خودشان است.
به واقع آنچه که در حوزه موفقیت یک طرح مالی بانکی، مهم به نظر می رسد توانایی انتقال ویژگی ها و مزیت یک طرح به بازار است. اما در نظام بانکی ما به صرف اینکه اسمی متمایز برای سودهای رایج بانکی! (که به شیوه پیچیده ای محاسبه شده) در نظر می گیرند کار را تمام شده می دانند، این در حالی است که تسلطی که کارشناسان بانکی بر طرح مالی خود دارند با آگاهی مشتریان از آن طرح قابل مقایسه نیست و مشتری ها هیچ آگاهی خاصی از طرح های بانکی ندارند. یک نگاه سطحی به طرح های بانکی حتما این موضوع را به ذهن متبادر می کند که گویی کلکسیونی از اسامی سنگهای زینتی و قمیتی در هر بانک وجود دارد اما هیچ بانکی (توجه داشته باشید هیچ بانکی) در معرفی طرح های خود خوب عمل نمی کند. به نظر می رسد با انتخاب یک اسم متمایز ( که در اکثر مواقع نیز متمایز نیست) کار اجرای یک طرح تمام می شود. طرح هایی که توسط کارمندان بانک مجری آن نیز به خوبی درک نشده است و تمایلی به فروش آن توسط کارمندان همان بانک نیز وجود ندارد. در این میان صَرف هزینه های زیاد تبلیغاتی صرفا برای ماندگار کردن نام طرح کمی سوال برانگیز به نظر می رسد. بنابراین بازنگری در شیوه اجرا و تبلیغ طرح های بانکی ضروری به نظر می رسد.
http://sigmagroup.mihanblog.com/post/488
طرح زمرد، طرح موج، طرح سمن، طرح یاقوت، طرح فیروزه، طرح گنجینه، طرح الماس، طرح ... این روزها بانکهای کشورمان، طرح های مالی بسیاری را به بازار عرضه می کنند که اسامی به ظاهر زیبایی دارد که البته به لحاظ ساختار اسمی اکثر این اسامی از یک خانواده هستند (نظیر این اسامی که در ابتدای یادداشت دیدید) و همچنین در اکثر مواقع نیز به لحاظ ساختار مالی این طرح ها تفاوت چندانی با هم ندارند. اما چیزی که در این بین بیش از همه به چشم می آید ناتوانی نظام تبلیغاتی بانکهای ایران در انتقال مزایای احتمالی! هر یک از طرح های خودشان است.
به واقع آنچه که در حوزه موفقیت یک طرح مالی بانکی، مهم به نظر می رسد توانایی انتقال ویژگی ها و مزیت یک طرح به بازار است. اما در نظام بانکی ما به صرف اینکه اسمی متمایز برای سودهای رایج بانکی! (که به شیوه پیچیده ای محاسبه شده) در نظر می گیرند کار را تمام شده می دانند، این در حالی است که تسلطی که کارشناسان بانکی بر طرح مالی خود دارند با آگاهی مشتریان از آن طرح قابل مقایسه نیست و مشتری ها هیچ آگاهی خاصی از طرح های بانکی ندارند. یک نگاه سطحی به طرح های بانکی حتما این موضوع را به ذهن متبادر می کند که گویی کلکسیونی از اسامی سنگهای زینتی و قمیتی در هر بانک وجود دارد اما هیچ بانکی (توجه داشته باشید هیچ بانکی) در معرفی طرح های خود خوب عمل نمی کند. به نظر می رسد با انتخاب یک اسم متمایز ( که در اکثر مواقع نیز متمایز نیست) کار اجرای یک طرح تمام می شود. طرح هایی که توسط کارمندان بانک مجری آن نیز به خوبی درک نشده است و تمایلی به فروش آن توسط کارمندان همان بانک نیز وجود ندارد. در این میان صَرف هزینه های زیاد تبلیغاتی صرفا برای ماندگار کردن نام طرح کمی سوال برانگیز به نظر می رسد. بنابراین بازنگری در شیوه اجرا و تبلیغ طرح های بانکی ضروری به نظر می رسد.
http://sigmagroup.mihanblog.com/post/488