سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: ما شروع کردیم کارگاه تولید محصولات بتنی
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2 3
سلام
پس از شکست کوچکی در کار طراحی و برنامه نویسی وب سایت با دوستم نا امید نشدم و فکر فکر کردم تا اینکه ایده تولید محصولات بتنی نظرمو جلب کرد و تقریبا همه کارها ردیف شده و از شنبه یعنی فردا استارت می زنیم.فعلا هم در نظر داریم از بلوک سیمانی شروع کنیم و رفته رفته محصولات بتنی دیگه.

وقت تنگه میام توضیحات دیگه هم میدم
امیوارو موفق باشید
چطوری مشتری پیدا می کنی؟
به نظر بنده اگر در زمینه محصولات بتنی تزیینی کار کنید موفقتر خواهید بود. مثلا ساخت گلدانهای بتنی طرح چوب در اندازه ها و مدلهای مختلف .
اگه امکان داره بفرمایید چقدر سرمایه برای شروع کار می خواد و در زمینه بازاریابی و فروش محصولات چه کارهایی انجام داده اید.ممنون میشم
سرمایه کلی :
دستگاه بلوک زنی 10 تایی با قالب نر و ماده زن 45 میلیون ریال
دستگاه بتونر 13 میلیون ریال
فرغون +بیل و وسایل متفرقه 5 میلیون ریال
هزینه های دستگاه برای کار این موارد هستن حدود 70 میلیون ریال
اگه زمین مناسب پیدا کنین برای اجاره مثلا ما اجاره کردیم 900 متر مساحت داره ماهی 250 هزار تومان ولی چون ما برای بلوک زنی نیاز داشتیم باید کف شو بتن می کردیم که حدود 50 میلیون ریال هزینه بر داشت (200 کیسه سیمان+حدود 8 سرویس 10 چرخ شن)+هزینه بنا + و کارگر
برای شروع هم باید مواد اولیه داشت پوکه تبریر 3هر سرویس 300 هزار تومان ماشه شکسته 2 سرویس 320 هزار تومان سیمان 200 کیسه 1360000 هزار تومان
پوکه تبریز بصورت نقد ماشه شکسته چک 3 ماهه سیمان بصورت نقد کیسه ای 6800 چک 7400 45 روزه که ما نقد گرفتیم
از هر کیسه سیمان 44 عدد بلوک بدست میاد حدود 380 الی 410 ت قیمت تموم شده هر بلوک فروش 750 الی 800 تومان


برای پیدا کردن مشتری هم قبل از ایجاد کار محل مناسبی رو باید شناسایی کرد مثلا در منطقه ما ساخت و ساز زیاده بنابراین همیشه یه نوعی تقاضا هستش برای محصولات شما البته تو منظقه ما نزدیک به 10 کارخانه دیگر هستن با این حال توی همه کارخونه ها نوبت نویسی هستش یعنی تقاضا زیاده و بهترین محصول با قیمت مناسب و کیفیت مناسب میشه فروش بیشتری داشت.
روش دوم با چند نفر از پیمانکار ها هماهنگ کنی و همکاری مناسب می تونی محصول رو از طریق پیمانکار بفروش برسونی یا بنا ها


ما از دیروز استارت زدیم و فعلا داریم رو بلوک کار میکنیم و تونستیم ترکیبات مواد اولیه رو فیکس در بیاریم با چند نفر پیمانکارو بنا هم هماهنگ شدیم با پورسانتی که خواهیم پرداخت محصولات ما رو بفروش برسونه.

دلیل فروش بیشتر بلوک هم اینه که هم با صرفه تر هستش و هم برای ساخت ساختمان زیر نظر نظام مهندسی باید از بلوک استفاده کرد(جایگزین سفال )
ایشاا..رو پیشرفت خواهیم بود و تولید بتن سبک



چرا بلوک زنی ؟

تا وقتی انسان ها هستند ، بناهای ساختمانی هم وجود دارد ، درنتیجه برای ساخت ابنیه به مصالح ساختمانی نیاز است، مصالحی که هم ارزان باشد و هم با کیفیت(عایق حرارت و ...)

اما محاسن شغل بلوک زنی و چرا تولید بلوک :

1- انحصاری بودن بلوک در برخی مناطق

بلوک سیمانی ، مصالحی نیست که صادراتی باشد و یا حتی از شهری به شهر دیگر فرستاد . این حسن بازار بلوک را در هر منطقه انحصاری می کند. یعنی شما اگر در یک روستایی که بلوک زنی ندارد، تولید بلوک کنید ، مردم برای ساخت حتما باید از شما بلوک خریداری کنند، حتی با قیمت کمی بالاتر. چون انحصار تولید در آن منطقه دست شماست.

ضمن اینکه برای پیمانکار صرف نمی کند که بلوک را ازمحلی دور تر خریداری کند.

2- تولیدی با کمترین سرمایه اولیه

بلوک زنی ، یکی از کارهای تولیدی با حداقل سرمایه و بیشترین بازده می باشد و به صورت کلی مواد خام اولیه مانند : سیمان و ماسه نیز به صورت شرایطی(چکی) می باشد.

3- کار بسیار ساده و مبتدی

تولید بلوک بسیار ساده و غیر فنی است. و هر کارگر ساده ای به راحتی قادر به یادگیری می باشد.

4- عدم خسران مالی

بلوک و به صورت کلی قطعات بتنی آفت ندارند، و اگر مدت زیادی هم جایی بمانند، ازبین نمی روند. حتی در فضای آزاد و در مقابل عوامل جوی

5- وجود دلال برای محصول

یکی از قاعده های کارهای تولیدی این است که شما اگر محصولی تولید می کنید، باید مشتری داشته باشید و گرنه تولید شما کم و یا متوقف می باشد. به همین دلیل همیشه دلال مصالح ساختمانی ، خصوصا بلوک وجود دارد که بلوک شما را کمی ارزان تر خریداری کند و به مصرف کننده بفروشد.

6- تولید در فضای آزاد در نتیجه ارزان ترین مکان برای تولید

شما در هر فضای آزاد و غیر سرپوشیده می توانید ، تولید کنید . لازم نیست که شما سوله و یا فضای سرپوشیده داشته باشید. در صورت کرایه زمین هم ، زمین های خالی از ارزان ترین نوع کرایه ای زمین هستند.

7- عدم نوسان قیمت

بلوک سیمانی و کلا قطعات بتنی و مصالح ساختمانی ، نوسان قیمتی ندارند ، و تولید کننده و مصرف کننده با خیال راحت خرید و فروش می کنند. و مثل برخی تولیدی ها به ارز و ... وابسته نیست.

منبع :وبلاگ گروه آصف
سلام
آرزوی موفقیت بیشتر دارم براتون.
لطفاً بفرمائید که حداکثر چند تا بلوک هر ساعت میشه زد و اینکه بلوک زنی که گرفتید، خودش ویبره هم داره ؟
ممنونم
(05-25-2014 09:44 PM)mohammadlover نوشته شده توسط: [ -> ]سلام
آرزوی موفقیت بیشتر دارم براتون.
لطفاً بفرمائید که حداکثر چند تا بلوک هر ساعت میشه زد و اینکه بلوک زنی که گرفتید، خودش ویبره هم داره ؟
ممنونم

با سلام
مرسی ممنون دوست عزیز

حداکثر و حداقل تعداد بلوک در روز بستگی به چند پارامتر داره:
تعداد نیرو(نیروی ساده یا ماهر)
نوع دستگاه (چند تایی هستش)
نوع بلوک
بلوک دیواری 40*20 یک نفر نیروی ماهر 600 الی 700 با 2 نفر 1400 الی 1500
بعله اکثر دستگاه های جدید ویبره دارن.
به نظر من اگه دو نفر باشن 2 الی 3 هزارتا میزنن
در کل کار خوبیه
میگم بلوک های که شما تولید میکنین از نظر کیفی چطوریه ؟؟ مثلاً وزن؛‌استحکام و.... میشه توضیح بدی ممنون
(05-28-2014 04:10 PM)mori9331 نوشته شده توسط: [ -> ]به نظر من اگه دو نفر باشن 2 الی 3 هزارتا میزنن
در کل کار خوبیه
میگم بلوک های که شما تولید میکنین از نظر کیفی چطوریه ؟؟ مثلاً وزن؛‌استحکام و.... میشه توضیح بدی ممنون

بستگی به دستگاه داره دستگاه بلوک زن ما 5 تایی هستش در هر نوبت 5تا می زنه که تکی بیشتر از 800 تا نمیشه زد دو نفره هم 1500 1600
برای تولید بیشتر باید دستگاه پیشرفته تر تهیه کرد مثل کادونا که روزی 3 الی 5 هزار تا می زنه تمام اتوماتیک هستن و فقط به یک اپراتور نیاز دارن ولی هم قیمت بالایی دارن 20 الی 22 میلیون هم اینکه برای تولید 5هزار تا نیاز به تجهیزات دیگری هم هست بیل مکانیکی یا تراکتور بیل دار +میکسر بزرگ و مصالح کافی برای تولید یک ماه 3 الی 4 هزار کیسه نیاز هستش که حداقل سرمایه گذاری خط تولید انبوه حدود 100 میلیون باید هزینه کرد و مساله دیگه هم باید برای این مقدار تولید مشتری داشت که یکم سخته

نوع بلوک های تولیدی 20* 40 نر مدل نر و ماده:کیفیت برابر استاندار های لازم هستش از هر 1 کیسه 40 الی 44 عدد بلوک بدست میاد وزن استاندارد 12.5 الی 13 کیلو هستش استحکام هم طبق استاندارد میشه
مواد تشکیل دهنده بلوک های ما:شن شکسته تبریز +پوکه تبریز+سیمان صوفیان +آب البته به سفارش مشتری پوکه افزوده میشه پون پوکه وزن بلوک رو میاره پایین مصرف شن کم میشه ولی استحکامی که بدون پوکه تولید میشه به مراتب بیشتر هستش تا اینکه پوکه افزوده شه.
ممنون عالیه ایشالله موفق باشی
صفحه ها: 1 2 3
لینک مرجع