سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: بهترین فرمول برای فلافل
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
با سلام به همه دوستان.
امیدوارم حال همتون خوب و جیباتون پر از پول باشه!5_004

دوستان من چند وقته من با یکی از دوستام یه فست فود توی یکی از شلوغ ترین نقاط شهرمون زدیم و خدا رو شکر از درآمدمون رضایت داریم ولی در روز مشتری های زیادی برای فلافل به ما مراجعه میکنن و ما هم قصد داریم فلافل بزنیم.
و چون ما دوست داریم از هر چیزی بهترینشو تولید کنیم در این رابطه میخواهیم با دوستان عزیز مشورت کنم!؟
شما فرمول خاصی برای فلافل بلدید که متفاوت باشه و بشه اونو تولید کرد؟364yajuyo
سلام استاد.
من فرمول خاصی ندارم اما کارهایی که فروشنده های دیگه انجام میدن رو نمیکنم.
مثلا اونا برای پف دادن به قرص فلافل مغز نان ساندویچ رو به خمیر اضافه میکنن.
یا اینکه سیب زمینی به خمیر اضافه میکنن که به صرفه تر باشه.
من اینکار ها رو نمیکنم فلافل های خیلی خوبی هم درست میکنم. هم ترد هم خوشمزه .
حتما زیره سبز یا سیاه رو به مواد اضافه کنید.
روی سسی که روی فلافل میزنی کار کن
اکثر دوستان تهرانی فلافل هفت چنار رو می شناسن ، شعبه ی اصلی و در واقع جایی که فلافل هفت چنار رو به یه برند تبدیل کرد تو محل ماست ، این آقا شبای 5 شنبه جمعه صف چند متری می بندن واسه فلافلش ، رمز موفقیتشم فقط و فقط تو سسی هست که میزنه رو فلافل ، تا جایی که من می دونم یه سری چیزها رو با هم قاطی می کنه از جمله سس سفید و نوشابه ی زرد و چیزهای دیگه که کسی خبر نداره ، اما تهش یه سس عالی به دست میاد که خیلی خوشمزس ، وگرنه فلافلش همونی هست که بقیه هم درست می کنن ، اگر می تونی بیای تهران من آدرس بدم که بری مغازش یه دبه سس بخری ازش و سعی کنی یه سس با اون طعم درست کنی
نکته ی بعدی هم اینکه اصلا اصلا از فلافل آماده استفاده نکن ، یعنی خودت نخودش رو بخر و درست کن ، نکته ی سوم هم اینکه فلافل رو از قبل سرخ نکن تا با اومدن مشتری بخوای گرمش کنی ، هر موقع مشتری اومد همون موقع مواد خامت رو سرخ کن ، خیلی توی طعم تاثیر داره
اینا تجربیات یک فلافل خور حرفه ای بود Yosef.gif
یه جا دیدم که خیلی موفق بود .. یه جایی شبیه سلف درست کرده بود و انواع سبزی حات و ترشی و فلافل گذاشه بود که مشتری می توانست ساندویچ دلخواه خودش را درست کند ..
سلام دوستان...
در جواب دوست خوبمون باید بگم با هاتون موافقم.سس خیلی خیلی مهمه و من هم دارم روش کار میکنم
امروز شش فرمول متفاوت رو امتهان کردیم که به نتیجه دلخواه نرسیدیم!ولی بازم تلاشمون رو ادامه میدم
فرمول نمی تونم بهتون بدم باید خودتون بهش برسید . ولی بفرمایید کجای کار مشکل دارید تا حد امکان راهنماییتون می کنم.
توی طعم ؟ توی تردی ؟ زمان سرخ کردن ؟ سس یا ...
(03-15-2014 12:29 AM)مهدی 1 نوشته شده توسط: [ -> ]فرمول نمی تونم بهتون بدم باید خودتون بهش برسید . ولی بفرمایید کجای کار مشکل دارید تا حد امکان راهنماییتون می کنم.
توی طعم ؟ توی تردی ؟ زمان سرخ کردن ؟ سس یا ...

والله طعمش خوب نمیشه!ترد نمیشه!مغزپخت هم نمیشه!Huh
من از بچگي عاشق فلافل بودم .....
به نظر من يه مسئله كه واسه خودم خيلي مهمه طعم فلافله كه اصيل باشه ، يعني همون طعم فلافل هاي سابق .... الان توي اهواز ( لشكر اباد ) دوستان اهوازي ميدونن تعداد فلافلي ها خيلي زياده ولي متاسفانه ادويه رو از حد گذروندن و ديگه فلافل نيست ، ادويه خالصه ! يا مثلاً جايي توي اصفهان خوردم كه فلافلش هر چند خوشمزه بود ولي در واقع طعم فلافل نميداد و مزه ى سمبوسه ميداد و تركيباتش نزديك به سمبوسه بود ، به نظر من سعي كن از ادويه به ميزان مجاز استفاده كني و طعم نخود به خوبي حس بشه .
شما مواردی که گفتید به دلیل تحربه های اول هست

اول اینکه نخود را خوب خیس کنید و مرتب آبش را عوض کنید ، تخم گشنیز را نیمه خرد کنید به همراه پودر زیره سبز هنگام چرخ کردن بهش بزنید ، این دو ادویه برای رفع نفخ و طعم کلاسیک از واجبات هست سایر ادویه ها سلیقه ای اضافه می شه . مغز نان باکت نیاز داره ، همچنین پودر گلوتن می گیرید و کم بهش می زنید. مقدار کمی هم آرد سفید کندم می گیرید ، توی آب حل می کنید ، بعد که مواد آماده شد در مرحله آخر بهش می زنید تا هم روش گرانچی بشه و هم داخلش مغز پخت .

برای مغز پخت شدن ، موقع انداختن توی روغن دمای روغن باید خیلی بالا باشه ، کمی که روش طلایی شد باید دما را کم کنید تا مغز پخت بشه ، فلافل پزهای حرفه ای دوتا دیگ روغن دارند ، یکی با حرارت ملایم و یکی زیاد ، ابتدا توی زیاد طلایی می کنند و بعد می اندازند توی اون یکی ، اینجوری روغن کمتری هم استفاده می شه و خرده ریز هم از فلافل جدا نمی شه . جوش شیرین هم نیاز داره برای ترد و پف کردن
سلام به همه دوستان.
فرمولی بسیار عالی برا فلافل تهیه کردیم که شامل سویا،نخود و ادویه و سبزیه!
لینک مرجع