سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: مجوز فعالیت و مراحل فعاليت شرکت هاي بازاريابي شبکه اي
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
بازار یابی هرمی و یا بازار یابی چند سطحی همان است که بسیار حرف و حدیث دارد و نوعی کلاه برداری است
ولی بازار یابی شبکه ایی ( که گاهی به جای هرمی به کار می‌رود ) نوعی از بازار یابی است که عمدتا مبتنی بر شبکه اینترنت می‌باشد و در صورتی که دوستان خواستند کالایی را با یک وبگاه عرضه کنند می‌توانند برای مجوز نه چندان لازم آن به ابن وبگاه (وزارت بازرگانی) مراجعه کنند (جناب سلجوقی) :
مراحل اصلي فرآيند صدور مجوز، نظارت بر فعاليتهاي بازاريابي شبکه‌اي و فعاليت آن عبارتند از:

کميته نظارت
مرکز امور اصناف و بازرگانان ايران
حسابدار رسمي
شرکت بازاريابي شبکه

فرآيند به 6 مرحله کلي زير تقسيم مي شود:

مرحله صدور موافقت مقدماتي: اين مرحله از زمان ارائه درخواست صدور موافقت نامه مقدماتي تا زمان ثبت رسمي شرکت يا تغييرات اساسنامه شرکت را شامل مي‌شود.
مرحله شروع فعاليت: اين مرحله از زمان ثبت رسمي شرکت تا زمان صدور مجوز فعاليت از سوي کميته نظارت را شامل مي شود.
مرحله عمليات اجرايي: اين مرحله از زمان صدور مجوز فعاليت تا زمان لغو يا ابطال مجوز فعاليت را شامل مي شود.
مرحله تمديد مجوز فعاليت: اين مرحله در زمان عمليات اجرايي شرکت و در دوره هاي دوساله پس از صدور اولين مجوز فعاليت صورت مي گيرد.
مرحله بررسي شکايات: اين مرحله در زمان عمليات اجرايي شرکت اتفاق مي‌افتد.
مرحله خاتمه فعاليت: اين مرحله پس از ارائه درخواست خاتمه فعاليت از سوي شرکت يا گزارش مرکز امور اصناف و بازرگانان و تاييد کميته نظارت و اعلام رسمي آن را شامل مي شود

[تصویر: Activi1.jpg]

آدرس مراحل مجوز از وزارت بازرگانی (کلیک کنید)
قابل توجه آقا مهدي كه خيلي به فعاليت بازاريابي علاقه دارند و استاد همگي ما در اين حوزه هستند.
ممنون از ادمین عزیز.
اختیار دارید مریم خانم.
ممنون

این هم توی سایت بود جالب بود
معیارهای بررسی طرح های بازاریابی شبکه ای

تعریف مفاهیم:

· متقاضی عبارت است از شرکت درخواست کننده مجوز بازاریابی شبکه ای

· منظور از کالا در اینجا عبارت است از کالا که توسط متقاضی عرضه می گردد.



معیارهای فعالیت شرکت های بازاریابی شبکه ای



1. کالای ارائه شده توسط متقاضی باید طبق قوانین دولت جمهوری اسلامی ایران مجوز فروش داشته باشد.

2. کالای ارائه توسط متقاضی نباید مشمول منع تبلیغات عمومی طبق قوانین دولت جمهوری اسلامی ایران باشد.

3. کالای ارائه شده توسط متقاضی باید در بازار غیر شبکه ای هم موجود باشد.

4. در طرح بازاریابی شبکه ای متقاضی نباید خرید اجباری به هر عنوان برای بازاریاب وجود داشته باشد.

5. در طرح بازاریابی نباید دریافت حق عضویت به هر عنوان وجود داشته باشد.

6. در طرح بازاریابی نباید حق بازاریابی بر اساس عضوگیری از افراد جدید پرداخت شود و فقط باید بر اساس فروش کالا، حق بازاریابی پرداخت شود.

7. در طرح بازاریابی پیشنهادی توسط متقاضی، مجموع حق بازاریابی دریافت شده بابت فروش کالا توسط زیر مجموعه یک بازاریاب، نباید بیشتر از حق بازاریابی فروش مستقیم همان حجم کالا توسط همان فرد باشد.

8. هرگونه تراکنش مالی می بایست از طریق حساب های قانونی متقاضی در شبکه بانکی کشور صورت پذیرد.

9. در طرح بازاریابی پیشنهادی توسط متقاضی ارائه هر گونه گزارش مالی به بازاریاب ها می بایست مؤخر بر انجام عملیات بانکی و با درج کد رهگیری تراکنش در سیستم بانکی کشور صورت پذیرد.

10. در طرح بازاریابی ، نحوه پرداخت هرگونه وجه به بازاریاب باید به صورت شفاف ارائه گردد.

11. طرح بازاریابی پیشنهادی در صورت تصویب باید دقیقاً به شکل مصوب اجرا و به شیوه های مختلف ( به عنوان مثال، در سایت متقاضی) به همگان اعلام شود.

12. در طرح بازاریابی پیشنهادی توسط متقاضی باید فرآیند، شرایط و ابزار توزیع، عودت، تبلیغ، آموزش و اطلاع رسانی کالا به صورت شفاف ارائه گردد.

13. در طرح بازاریابی بستر لازم جهت ارائه اطلاعات هر بازاریاب در سایت متقاضی باید پیش بینی گردد.

14. مسئولیت حفظ اطلاعات شخصی بازاریاب ها و مشتریان بر عهده متقاضی بوده و متقاضی باید تمهیدات لازم در این خصوص را اتخاذ نماید.

15. در طرح بازاریابی پیشنهادی توسط متقاضی باید بازار هدف عرضه کالا به طور شفاف مشخص گردد.

16. مجموع حق بازاریابی و پاداش پرداخت شده به بازاریاب ها در طرح درآمدزایی می بایست حداکثر 30 درصد قیمت فروش کالا باشد.

17. پرداخت پورسانت یا حق بازاریابی نباید به موضوع یا هر پیش شرط دیگری مشروط گردد.

18. پرداخت حق بازاریابی یا پاداش نباید بر اساس درصدی از سود تعریف شود، بلکه باید بر اساس درصدی از مبلغ فروش و یا مبلغ ثابتی در ازائ هر فروش باشد.
سلام
اين شركتها چه مجوز بگيرن چه نگيرن اصلا بدرد نمي خورن
کامیار جان برای شروع فعالیت میشه رو این شرکتها حساب کرد یعنی نظارتی که بر این کار وجود داره دقیق و مستمر هستش.
به شش تا از این شرکت ها از طرف وزارت بازرگانی مجوز فعالیت با نظارت خود وزارت بازرگانی داده شده این مجوزها 2 ساله می باشد و طی این 2 سال اگر شرکتی خلاف آنچه که باید عمل کند و شاکی داشته باشد مجوزش لغو خواهد شد. لینک این خبر در سایت وزارت بازرگانی.
http://www.asnaf.ir/index.php?page=501
لینک مرجع