سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: چگونه به حرف ديگران گوش كنيم؟
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
چگونه به حرفهاي ديگران گوش كنيم.

هنگام صحبت با ديگري به او فرصت دهيد تا همه نظرها و عقايدش را ابراز دارد. هيچ كلامي بر زبان نياوريد كه مبادا رشته سخنش قطع شود. در تمام مدت صحبت چشم از گوينده برنگيريد و در صورت لزوم نيز از او توضيح بخواهيد و خلاصه با رفتار درست خود به او احساس احترام بيشتري ببخشيد.

بدين ترتيب، او هرگز شكوه نخواهد كرد كه حرفهاي زيادي براي گفتن داشتم اما مانع بيان آنها شد. شرايطي فراهم سازيد كه مخاطبتان همواره خود را داناتر و آگاهتر از شما حس كند و اگر در ذكر مطلبي اشتباهي مرتكب شد، او را با منطق خود درهم نكوبيد بلكه صبور باشيد تا بر ارزش و اعتبارش لطمه‌اي وارد نشود و تمام اين كارها را با صداقت، ايمان و حسن‌نيت انجام دهيد و بدانيد كه ملاحظه‌كاريهاي ظاهري تأثير مثبتي بر طرف مقابل نخواهد گذاشت.

اگر ضمن بيان مطلبي احساس كرديد كه اظهارنظر صريح و قاطعانه در مورد اشتباهاتش جايز نيست و احياناً موجب رنجش او مي‌شود، بطور غير مستقيم و نيز بسيار مودبانه با طرح يكي دو سوال پيرامون موضوع مورد بحث، او را به تفكر واداريد و فرصت كافي براي انديشيدن در اختيارش قرار دهيد.
نکات خوبی را مطرح کرده اید . من فکر می کنم لازم نیست همه صحبت ها رو همون موقع جواب داد .باید وضعیت روحی طرف رو بررسی کرد . و در صورتی که آمادگی داشت جواب لازم رو داد . اگه شرایط آماده نبود باید محترمانه جواب رو به بعد موکول کرد .
اما درست شنیدن رو نمیشه به بعد موکول کرد و باید شش دونگ به حرف های طرف توجه کرد .خوب شنیدن بهترین روش برای تلطیف فضای مذاکره است .
یکی از بدترین کارهایی ک میشه کرد اینه ک ب عنوان شنونده زمانی ک مخاطب صحبت هستید روتون بکنید ب ی طرف دیگه و مشغول ی کار دیگه باشید و فقط سر تکون بدید ک یعنی حواسم ب توعه. تاحالا چندین بار اینطوری شد منم صحبت ام رو قطع کردم و گفتم مخاطب من شمایید پس لطفا منو نگاه کنید و ب کاری مشغول نباشید! Yosef.gif
وقتی کسی با شما درد و دل میکند ،بیشتر شنونده باشید .
وقتی کسی در حال نقل قول است ،شایسته نیست صحبت وی را کم ارزش جلوه دهید .
وقتی کسی عصبانی است ،بهتر است وی را نصیحت یا سرزنش نکنید .
من اینقدر گوش خوبیم که نگو همه پیش من درد و دل میکنن اینقدر به طرف انرژی میدم و خوب باهاش برخورد میکنم
نکتههه
اگر خانمی از مسئله ایی گله و شکایت دارد یا مشکلی را باز گو میکند
صرفا برای تخلیه فشار وارده بر خود است که مطلب را باز گو میکند
لطفا اقایان با ارایه ی راه حلهای مسلسلی مانع از تخلیه روانیه خانمها نشین
لینک مرجع