سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: خفه میشم اگه نگم که ..
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
صفحه ها: 1 2
از همه دوستانی که این مطلب رو مطالعه میکنن مخصوصا مدیر انجمن و اساتید عزیزم معذرت میخوام. مطلبی بر روی دوشم سنگینی میکنه و باید عنوان کنم.

روز اولی که وارد این انجمن شدم توسط عزیزی اینجا به من معرفی شد. وقتی وارد شدم اولش کمی گیج بودم حجم زیادی از راهنمایی و تجربه ها و شکست ها و موفقیت پیش روی من بود که میدونستم تک تک اینا ارزشمنده چون قبل از من یک نفر اون رو تجربه کرده. و حالا اون تجربه در اختیار منه.
نمیدونستم از کجا شروع کنم و چی بخونم.
مخصوصا زمانی که به مطالب جادویی استاد عزیز و گرامی آقای قربانیان Heart رسیدم و دیدم چقدر خدا میتونه به یک انسان سخاوت و بزرگواری بده که اینطور بی دریغ تمامی دانسته ها و گنج ارزشمند تجربه شخصی خودشو رو در اختیار دیگران بذاره اونم بدون هیچ چشم داشتی.
هنوز اسم ایشون تو انجمن منو به وجد میاره و وقتی مطلبی ازشون میبینم میدونم باید به دیده منت و سپاس بخونمش چون قطعا برای رسیدن به همون نتیجه شاید باید سالها دوندگی کنم و هزینه کنم تا بهش برسم.

و اما چیزی که منو عذاب میده.......
چند روز پیش مطلب یکی از دوستان رو دیدم که کسب و کار خانگی خودش رو راه اندازی کزده بود و محصولی رو معرفی کرده بود که ساخت خودشونه. محصولی ساده که در منزل خیلی از ماها به صورت طبیعی توسط کدبانوی خونه (نه اشتباه نکنید تین تین از این هنرا نداره منظورم مامانمه Yosef.gif ) تهیه میشه.
دوستان واکنش های مختلف نشون داده بودن و برای بعضی ها جالب بود. نکته جالب تر اینکه دوستمون نه حاضر شده بودن اطلاعات مختصری در اختیار دوستان بذارن و نه پاسخ سئوالاتشونو یدن و نکته سوپر تعجب آور تر اینکه مدعی شده بودن مواد اولیه این محصول پیدا نمیشه و باید ار کشور های همسایه با هزار مکافات تهیه بشه و یا با کلی مشقت و ریاضت از زیر سنگ تو خود ایران گیر بیاد.
میخوام بگم دوست خوبم ، خودتونم خوب میدونید که مواد اولیه محصول شما رو تو تمام سوپرمارکت های این کشور به وفور و قیمت ارزان میشه پیدا کرد. حتی توی ابتدایی ترین روستاهایی که دسترسی به امکانات خاص ندارن.
اگر به این انجمن ورود پیدا میکنید و اطلاعات رایگان و تجربه اعضا بهره میبرید حداقل یک جا بهشون مدیونید. اینکه تجربه اندک خودتون نه تمام کمال بلکه به طور مختصر هم که شده در اختیار دیگران بذارید! ذکات علم آموختن اون هست. ذکات استفاده از تجربه دیگران ،نعمتی که به سختی به دست میاد و الان به این راحتی در اختیار شماست چی میتونه باشه؟؟؟ نه اینکه اندک راهنمایی شما در برابر علامت ذهنی دوستان میتونه حداقل کاری باشه که از دستتون برمیاد؟

روزی دهنده خداست و اگر قسمت باشه کسی از راه ایده شما کسب و کار مناسبی راه اندازی کنه مطمئن باشید که این اتفاق خواهد افتاد چون قسمت هست و نه از طریق شما که هر کسی به فرمول و طرز ساخت اون دست پیدا میکنه.
ضمنا دوستان با کمی سرچ میتون بفهمن که این یک ایده نیست و در مقیاس های مختلف توسط دیگران در حال اجراست. و نه فرمول پیچیده و عجیبی داره و نه ....
پس هیچ کس رو ساده نپنداریم... حرمت تمام عزیزان این خانه مجازی رو نگه داریم و خالصانه رفتار کنیم تا خالصانه دریافت کنیم.

به شخصه دست تک تک دوستان این انجمن رو میبوسم و امیدوارم اجر سخاوت و مهربانیهاشون رو از خداوند یکتای بخشنده بگیرن.

اگر آقای کاظمی Heart یا مدیر مریم جونم Heart خواستن دعوام کنن بگن شلوغ کردی من آمادم ، فلکو بیارین 4yajuyo
سلام
خواهر من حرف شما متین
من منظورم فرد خاصی که شما در نظر دارید نیست و کلی خدمتتون عرض میکنم
گاهی یک نفر یک ایده ای داره که خوب مسلما برای اون زحمت کشیده ، یا واقعا هنوز اجرا نشده
یا اگر هم اجرا شده ، داخل کشور ما به روشی که جوابگو هست اجرا نشده، یا یک روشی در نحوه فروش اون داره که هنوز اجرا نشده یا.....
این بین یا احتیاج به نیروی همکاری داره یا سرمایه گذار یا....
خوب ممکنه اگه بخواد ایده رو شفاف گویی کنه ، موفقیت خودش رو کمرنگ تر ببینه
زیاد هم نمیشه خرده گرفت!
----------
ولی موضوعی که شما میفرمایید
وقتی کاری راه اندازی میشه و فرد نتیجه اش رو چه خوب چه بد میبینه ، و مبحثش رو داخل انجمن راه میندازه ، کاربران انتظار دارند که فرد جوابگو یا راهنمای سوال هاشون باشه.
البته این امر اصلا وظیفه اون فرد نیست، ولی به قول شما در این جمعی که همه بدون هیچ چشم داشتی و با سخاوت راهنمای بقیه هستن خوبه که ما هم اینطور باشیم.
بله آقای شموسی عزیز.منم اینو میپذیرم!
اما به طور کلی و نه در مورد شخص خاصی نظرم اینه که هر فرد گیرم که انحصاری و واقعی صاحب ایده باشه ، اجازه سکوت داره که طرحش رو افشا نکنه ! نه اینکه بیاد و اطلاعات الکی و اشتباه به اعضا بده و نا امیدشون کنه. یا سعی در تحریک کردن و یا گرفتن منافع باشه. این واقعا بی رحمانست.
من به حق سکوت هر دوستی که ایده ای داره احترام میذارم. اما ساده انگاری دوستان و اعضا و ارائه اطلاعات غلط قابل چشم پوشی نیست. البته بازم تاکید میکنم از نظر من 10_004
سلام خانوم تينا
يك كاربري در انجمن داريم كه به اسم انظباط كه يكي از ناظم هاي انجمن هستنيد در يكي دوماه گذشته چند پست از ايشون رو بطور حتم بايد مشاهده كرده باشيد كه در مقابل دوستاني كه تاپيكي ايجاد كرده بودند و انتظار جواب راهنمايي داشتند يك متني را بيان ميكنند.

اينكه انجمن و اعضاي اون هيچگونه مسئوليتي در قبال پاسخ دادن به سوالات افراد ندارند

اين موضوع نشان دهنده اين هست كه نبايد انتظار پاسخ داشت يا از كاربران يا كاربري ناراحت و دلخور شد. اين مطلب كه برخي افراد كمك نميكند نه در اين انجمن بلكه در تمامي انجمن - وب سايت ها وووو وجود دارد و حتي درصد ان خيلي بيشتر از اين موردي هست كه شما فرموديد .در مواردي حتي يك جواب خشك خالي هم نميدهند چه برسد به اينكه مطالب مختصري را در معرفي فعاليتي كه دارند عنوان كنند.

هر مطلبي كه در انجمن مطرح ميشود از بين چندين هزار نفر حداقل 100 نفر اطلاع از اون دارند اما علاقه اي به جواب دادن يا همكاري و يا اشتراك گذاري ندارند. كه خوب بسته به موارد مختلف اين عدم اشتراك گذاري وجود دارد.

اما ديدگاه فردي كه فعاليتي را معرفي ميكند بستگي به خودش دارد و جاي احترام دارد كه حال زحمت كشيده اند و به اين فعاليت دست پيدا كردند و نميخواهند در اين زمينه به افراد مختلف اطلاع رساني كنند.

بر همين اساس خيلي نبايد دلگير و ناراحت بشويد. بطور حتم من كاربر اگر واقعا عزم رو جذب كرده باشم كه يك فعاليت روي شروع كنم از زير سنگ هم ميتوان مطالبي رو هر چند مختصر پيدا كنم كه بكار بياد.
وقتي تحقيق و بررسي رو براي يك موضوعي شروع ميكنيد خيلي از مطالب مختلف ديگري رو هم كه به انها فكر نميكيرد پيدا خواهيد كرد.

در نتيجه توصيه ميكنم هر كاربري كه ميخواهند فعاليتي را شروع كنند خودش بصورت فردي تحقيق و بررسي كند. دنياي نت انقدر بزرگ و پنهاور هست كه به شخصي نياز نداريد كه به شما كمك كنند.

مطالبي كه عنوان كرديد همگي درست هستند اما بايد از انها عبور كنيد تا دنياي بزرگ تري كه در مقابل تان هست رو ببنيد.

اما در مورد فلك: مدير معاون اگر خواستند انجام بدهند چوب انارش با من :دي
من یه جورایی با همه دوستان موافقم

با جناب شموسی و آقای ایده عزیز به این دلیل موافقم که هر کسی حق داره که یه سری از مسائل رو اگه دوس نداره نگه (چون افراد کپی بردار توی کشورمون زیاد داریم)

منتها از طرفی هم حق با تینا خانم هست چون خود من هم بعضا (به ندرت البته) توی سایت دیدم که بعضی دوستان اطلاعات غلط میدن که این اصلا کار درستی نیست.

به نظر من اگه کسی قراره در مورد کارش توضیح نده (هیچ اطلاعاتی نده) یا اطلاعات غلط بده ایجاد تایپیک توی اون زمینه برای هیچ کدوم از اعضای سایت فایده ای نداره...

بنده که به شخصه تا الان سعی کردم توی هر زمینه ای که سررشته داشتم تا جایی که ممکن بوده اطلاعات بدم و در غیر اینصورت اصلا نظری ندادم.
من اصلا منظورم این نیست چرا راهنمایی نکردن من میخوام بگم چرا اطلاعات غلط ارائه میدن؟
دلیلش چیه که محصولی که مواد اولیش تو همه سوپرا هست باید یه جور دیگه معرفی بشه و مدام گزارش کار کذب داده بشه؟؟؟؟
آین انجمن میتونه یک مرجع باشه. ما همه در برابر مطالبی که بیان میکنیم مسئولیم.میتونیم سکوت کنیم و ایده و ابتکارمون رو برای خودمون نگه داریم اما اگر مطلبی به صراحت عنوان میشه نباید آمیخته با اطلاعات غلط باشه. منظور من دقیقا اینه.

در مورد ترکه انار هم میدونم مورد عفو مدیر جان قرار میگیرم تا شما ها همتون حسرت به دل تماشای صحنه فلک تین تین بمونین 10_003 Yosef.gif
می شه لینک تاپیک مورد بحث را برای من پی ام کنید ، خیلی جالبه من ندیدم !
از بد روزگار شدیم معلم و عادت به اظهار نظر در هر کاری .ممنون که این عادت نه چندان جالب بنده رو تحمل میکنید .

تینا جون میدونم کدوم پست منظور شماست چون من هم چند وقت پیش باهاش برخورد کردم .ولی خب میشه بعضی وقتها راحت اینجور قضایا رو ندیده گرفت (همون مسئله ی تساهل و تسامح) و به قول معروف زیر سیبیلی ردش کرد.اینو از این جهت عنوان کردم که اگه به این اصل کلی در زندگی و با برخورد با دیگران وفادار باشیم نه خودمون اذیت میشیم و نه ناراحتی از بقیه به دل میگیریم .
دقیقا تاریخش یادم نیست اما اون موقع با خودم فکر کردم شایدم واقعا زمانی که این دوستمون این پست رو گذاشته هنوز مواد اولیه به این فراوونی در دسترس همه نبوده و مشتاق شدم و بعد از دیدن چند سایت اموزش ...به این نتیجه رسیدم که بله واقعا اوایل همینطوری بوده.

به همین راحتی به همین خوشمزگیSmile
آلما جونم والا من از سه سالگی یادم میاد هر وقت مامانم میخواست دلمو شاد کنه از اینا درست میکرد بعد میگفت نقاشی کن روش که منم هنر نمایی میکردم =))
والا زمان جنگ جهانی دوم هم موادش در بقالی سرکوچه به وفور یافت میشد. Yosef.gif
تینا جون اون 2جمله اخری امتحان پایانی از اون "اصل "بود .
فکر کنم دوباره باید پاسش کنی12_002
صفحه ها: 1 2
لینک مرجع