سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: ایجادبرند درایران
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
سلام.
همون طورکه دوستان درجریان هستندکم کم ایران هم داره درقسمت برندسازی خودی نشون میده(بخصوص درمواد غذایی)
حالاچند تا سوال دارم؟
به نظرشما برای ایجاد یک برندمثل(تبرک. بهروز و...)چقدر سرمایه لازم داره؟
به نظرشما چقدرزمان نیاز داره تا معروف بشه؟
به نظرشمااین کاربصرفه هست ودرصدموفقیت دراون چنده؟
به نظرشماچنددرصدموفقیت به تبلیغات بستگی داره وچند درصد به کیفیت محصول؟
به نظرشماچه موادغذایی ازنظر صادرات ومیزان مصرف برای ایجادیک برندمناسب تره؟
راسشتشو بخوای خیلی دوست دارم درموردمواد غذایی(گوشت ماهی)یک برند بزنم یه برندی که بترکونه.ولی هرچند که میبینم برای شروعش باید یه سرمایه ی چند ملیاردی وریسک بسیاربالای اون روپزیرفت.حالا ریسکش به هرحال کواون سرمایه!!
راستشو بخوای هنوزواسه پرورش ماهیم اسم نگذاشتم میخوام یه اسم توپ براش بزارم واگه خدابخوادسال اینده که ظرفیتش رو بالا بردم یه تولیدی کوچیک بزنم وماهی بسته بندی شده روبه شهرهای نزدیک بفروشم وکم کم گسترشش بدم.
سوال های بالارو به خواطرهمین پرسیدم.ممنون میشم جواب بدید.
باسپاس
سلام دوست گرامي
ببنيد تعريف از برند بسته به نوع اون فرق هاي زيادي وجود داره
بطور مثال در يك روستا شما اگر توليد كننده عسل باشيد بدون هيچ هزينه اي تبديل به يك برند ميتونيد بشيد. با خريد چندين نفر و فروش محصول با كيفيت و با قيمت مناسب.
تو روستا هم بخاطر كوچيك بودن و ديدبازديد فراوان افراد با دهن به دهن گشتن عسل فلاني محصول شما تبديل به برند ميشه.

در اينجا هيچ هزينه اي ميليوني يا ميلياردي نياز هست.

اما حالا ميخواهيد سود بيشتري كنيد و در يك شهر فروش داشته باشيد. خوب در يك شهر بايد جداي كيفيت و قيمت خوب تبليغ كنيد. تبليغات در يك شهرشامل - بنرهاي تبليغاتي - و تيزر در شبكه استاني اون ميشه
و بطور مثال هزينه كلي ميشود 50 ميليون

اما در سطح كشور اين هزينه برا هر تعداد شهر و مساحتي افزايش پيدا ميكنه. دوتا هزينه هست
يكي هزينه تبليغات و ديگري هزينه ساخت محصول در تعداد زياد.(البته اگر نوع محصول زياد باشه و اصلا محصول كالايي باشه - نه خدماتي)

اما موضوع مهم اينكه برند شدن يك روزه سرمايه زيادي ميخواد اما نوع ديگه برند شدن مدت زماني هست.
شما همه شركت هاي معتبر جهاني رو ببنيد حداقل بيش از 5 سال از تاريخ شروع شون ميگذره كه تبديل به برند هاي معمولي شدند و اون شركت هاي معروف بيش از چند دهه شامل 30 تا 70 سال و در برخي موارد بيش از 100 سال هم وجود دارند شركت هاي كه كارشون رو درست كردند.
و حالا يكي از برند هاي معتبر در دنيا هستند.
در مورد كيفيت يا تبليغات بايد بگم جفتش لازمه اما مكمل همديگه هستند و درصد كيفيت رو بايد يك درصد بيشتر دونست.

محصولاتي كه در ساير كشورها بهتر و بيشتر و با كيفيت تر توليد بشه ميتونه برند خوبي براي كشور هاي ديگه باشه.مثل خاوايار - زعفران كه الانم هست و معروفه تو دنيا
روی تبلیغات پارتیزانی کار کنید و خلاق باشید .. با هزینه های خیلی پایین تر برند سازی می شود ..
ولی بینش یه کار بزرگ باید داشته باشید و هم جوره براش تلاش کنید
لینک مرجع