سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: ایده تبلیغات داستانی مصور(کامیک استریپ)
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
سلام و عرض ادب خدمت همه اعضای محترم انجمن10_003
من این مبحث رو اول بگم که دوره دوبرابر کردن پول را از 4 ماه پیش اغاز کردم و از کسانی که مرا تشویق و راهنمایی کردم بسیار سپاسگذارم.
موردی هست که من باید بیان کنم و الان یکسال هست که دارم روی این ایده فکر می کنم و تا حالا به کسی نگفتم. من و همسرم گرافیست هستیم و سال پیش ایده ای به ذهن ما رسید که تا الان به دلیل نداشتن سرمایه کافی و ترس از خطر کردن این کار را انجام ندادیم. این ایده در هیچ کجا و هیچ کشوری انجام نشده و طی تحقیقاتی که کردیم هر کس به شیوه متفاوت تر از این ایده عمل کرده است.

یک مقدمه در درجه اول بگم: همه ما از دیدن کارتون و انیمیشن لذت می بریم.5_004 اما قبل همه اینها و نمی دونم شما از طرفداران داستان های مصور بودید یا نه. حتی الان هم وقتی مجله ای می گیریم که توی صفحه اخر اون داستان مصور و به صورت کاریکاتور و کاراکتر های مختلف کشیده شده، ما رو به خودش جذب می کنه. این تاثیر یک نوع بیان به صورت نوستالژی هست که ما همه در گذشته و دوران کودکی خود داشتیم. حالا فکر کنید تبلیغاتی داشته باشیم که همه و همه به صورت داستان برای ما روایت بشه. هم محصولات در اون داستان به صورت بسیار ساده و اسان خودشون رو ثابت می کنند و هم بجای دیدن تبلیغات خشک و نوشته های مکرر، بیننده از دیدن این تبلیغ لذت خواهد برد. فکر کنید هر ماه مجله ای به عنوان ماهنامه در دکه فروشی ها و منزل مردم بخش بشه که همه مجله پر از تبلیغات مصور است. داستانهای شیرین از انواع کمپانی ها و شرکت ها،مغازه ها و .... حتی می توان برای هر شرکتی یک کاراکتر خاصی در نظر گرفته شود که هر کس با دیدن اون شخصیت در هر کجا یاد محصول بیافتد. علاوه بر این هر شرکت و کمپانی برای اینکه داستانی از انها روایت شود باید نقات ضعف و قوت خود را در اختیار ما قرار بده که این هم نکته مثبتی هست که مردم کاملا با محاسن و معایب محصول اشنا می شوند. هیچ کس این تبلیغات را قبل از خواندن ان دور نمی ریزد و حتی کودکان هم مشتاق این تبلیغ می شوند و ان را به محل زندگی خود می برند که باز هم به صورت غیر مستقیم برای والدین کودکان تبلیغ نشان داده می شود!

من حتی مراحل اینکه چگونه این نوع فرهنگ تبلیغات را در میان مردم جا بیاندازیم رو هم می دانم. اما متاسفانه قدرت اجرا ان را ندارم.

قبل از اینکه بقیه مطالب راجع این موضوع را بیان کنم می خواهم بدانم تا چه حد این ایده مخاطب دارد.پس لطفا تمامی مشکلات و نقاط قوت این ایده را بیان کنید. در ازای بیان این موضوع از شما نظر و انتقاد می خواهم.
با تشکر فراوان.
5_00410_003
من حتی مراحل اینکه چگونه این نوع فرهنگ تبلیغات را در میان مردم جا بیاندازیم رو هم می دانم. اما متاسفانه قدرت اجرا ان را ندارم.

قبل از اینکه بقیه مطالب راجع این موضوع را بیان کنم می خواهم بدانم تا چه حد این ایده مخاطب دارد.پس لطفا تمامی مشکلات و نقاط قوت این ایده را بیان کنید.

مي خواستم در مورد تبليغ اونچه در ذهنم هست رو بگم موندم چطوري بگم تا بتونم منظورم رو واضح بيان كنم

تبليغ يعني تاثير سريع و ماندگار بر ذهن مخاطب گذاشتن و به نظر شما آيا ميشه با مصور كردن و داشتاني كردن تبليغ بر ذهن مشتري تاثير گذاشت .
تبليغات و بازاريابي بر اساس علم روانشناسي فردي و جمعي مردم يك منطقه و در جهت ارائه محصولي با اهدافي خاص صورت مي گيره .
تاثير ماندگار و تكرار اون مي تونه مشتري رو مجاب به خريد يك محصول بكنه.

در مصور كردن تبليغ شما چطوري مي تونين اين تاثيرات رو بر ذهن مخاطب داشته باشين.
و همه جنبه هاي علمي بازاريابي و تبليغات رو يك جا جمع كنين .
البته شما خودتون گفتين كه با نحوه اجراي اون آشنايي دارين.
خوب بايد از حالت فكر به عمل دربياد تا معلوم بشه .
سلام سركار خانوم
در مورد فعاليت تان در روش دو برابر اميدوام اينكار رو به خوبي پيش ببريد و موفق باشيد.

اما در اين مورد ايده اي كه گفتيد يك سوال
چرا من فرد عادي بايد همچنين مجله اي رو از دكه فروشي بخرم؟؟ يا حتي بصورت رايگان اگر پخش شود انرا بخوانم؟؟
چندين سوال ديگر هم وجود دارد كه در صورت متناسب بودن شرايط در پست هاي بعدي ميپرسم.
سلام
پیشنهاد می کنم ماجرای پیدایش گارفیلد (شخصیت کارتونی معروف) رو تو اینترنت سرچ کنید و بخونین.
تقربیا از همین چیزی که مد نظر شماست شروع شده: کامیک استریپ.
بعد کم کم انیمیشن و عروسک و ... هم اضافه شده.
الان حتا تو بعضی از کشور ها از گارفیلد برای آموزش زبان انگلیسی به بچه ها استفاده می کنن و صاحبان کپی رایتش هم درصدشون رو می گیرن.
من به دلایلی دیگه ای، به صورت اتفاقی به این موضوع برخورد کردم و چیزهای جالبی دستگیرم شد.
مثلا انتخاب اینکه این شخصیت آدم باشه یا حیوون. بعد از بین حیوونا گارفیلد گربه باشه و ... همه بر اساس استراتژی و تحقیق بازار و ... شکل گرفته. یارو کارش درسته. ماجرای جالبی داره.

با کمی تفاوت "ماجراهای تن تن" رو هم می تونین از همین زاویه ببینید.

هیچ مشکلی که نمی بینم که یک شخصیت کارتونی ایرانی هم شکل بگیره و جهانی بشه.

بهترین ها رو براتون آرزو می کنم.
یک نمونه دیگه کاملا شبیه اون چیزی که مدنظرتونه , و صرفا برای تبلیغ استفاده میشه چی توزه!
البته چی توز ایرانی نه! چی توز اصل آمریکاییه! و حیوونش هم میمون نیست: یوزپلنگه یا همون Cheetah
Cheetos رو سرچ کنین.
از همه دوستان بابت توضیحات ممنونم. اقای خداداده حق با شماست. گرافیک توی زندگی همه ما تاثیر به سزایی داشته. و این موضوع هم یک نمونه گرافیکی هست که به دلیل وجود داستان شخصیت ها و رنگ ها باعث جذب مخاطب می شه. تمامی شخصیت های کارتونی هم همین طور هستند.در ذهن مردم تا سال ها می مونن.در رابطه با نوع تبلیغات، این ایده صرفا مختص به مجله نیست.همانطور که گفتم مراحل تبلیغات و نحوه ارائه ان و همچنین جذب کردن مردم موضوعی هست که من یک سال بهش فکر کردم و تقریبا به نتایجی هم رسیدم که شما را هم در جریان خواهم گذاشت. من به عنوان یک انسان با علایق مشخص همیشه دنبال محصولات خوبی هستم. اگر تبلیغی ببینم که خاص تر از بقیه باشه و تا حدی من رو سر گرم کنه با تکرار این نوع تبلیغات اون محصول در ضمیر ناخوداگاه من حک خواهد شد. در واقع علت اینکه احتمال زیاد می دهم این ایده به موفقیت برسه،همین هست.
نمیدونم موضوعتون چقدر به اینفوگرافیک نزدیک یا مرتبطه
به هر حال به این سایت هم سر بزنید
البته شاید من منظورتونو درست متوجه نشده باشم. به هر حال.....

infographics.ir
سلام
یکی از بهترین ایده هایی که من تو این انجمن دیدم!
خسته شدیم از بس تبلییغات بی محتوا و غیر جذاب دیدیم!
به نظرم ایده تبلیغات جذاب تو ایران روش کار نشده...
تبلیغات داستانی مصور میتونه یه ایده میلیلاردی باشه
لینک مرجع