سایت کارآفرینی میلیاردرهای آینده ایران

نسخه کامل: بحث و تبادل نظر در مورد تجسم خلاق
شما در حال مشاهده نسخه تکمیل نشده می باشید. مشاهده نسخه کامل با قالب بندی مناسب.
دوستان سام علیکم
میدنم که حال تک تکتون عالی عالی عالیه

دوستان بعد از سفر شیراز و شنیدن داستان موفقیت اقای شهیدی ، به این نتیجه رسیدم که تجسم خلاق یکی از کلید های مهم رسیدن به خواسته هر فرده .
قبلا در مقالات مختلف در مورد قدر تجسم و حتی بینش مدیریت و توانایی تجسم اینده ی کسب و کار در سیستم و غیره رو خونده بودم . اما هیچوقت نتونستم بودم تجسم انجام بدم و از اونجایی که مرز بین رویا و تجسم خیلی نزدیکه ، اکثر وقت ها که داشتم تجسم میکردم صرفا رویا پردازی بود .

بعد از سفر شیراز ، خیلی سعی کردم تجسم صحیح انجام بدم که نشد . تصاویر پراکنده و ذهن منحرف ، فقط صدای ذهنی خودم رو میشنیدم که خواسته رو تکرار میکرد اما خیلی حوصله بر بود و هیچ چیزی رو نمی دیدیم .

بعد همینطوری یه روز داشتم دفتر اهدافم رو نیگا نیگا میکردم که یه فکر به ذهنم رسید . یه سری کاغذ باطله ، یه خط کش و چند خودکار اوردم ، صفحه ی اول دفتر اهداف رو باز کردم و شروع کردم به نوشتن تمام جزئیات خانه مورد علاقم .
از نوع نور پردازی و اندازه دیوار های بیرونی ، تا ساز و اندازه پارکینگ ، از عرض جاده که درب رو به ساختمان اصلی متصل میکرد تا شکل مجسمه رو بروی درب . از تعداد درخت های مجتمع تا وضعیت پد هلیکوپتر ، از رنگ دیوار هرکدوم از اطاق ها تا سایز زمین تنیس و والیبال .
کلا هرچیزی که فکر بکنید .
هنوزم دارم جزئیات اضافه میکنم و اضافه میکنم و اضافه میکنم .

بعدش الان تا چشمم رو میبینم ، اون جزئیات میاد توی ذهنم ، اصن اون محیط رو به کل کامل میتونم تجسم کنم .
تو سه چهار شب گذشته ، خودم رو توی داستان های مختلف توی این خونه تجسم میکنم و از دیشب هم جملات تاکیدی به تجسم خلاقم اضافه کردم .
یه بار خودم رو در حال شنا کردن تو استخر میبینم یه بار در حال رانندگی از درب ورودی تا پارکینگ . با دوستان و مستخدمین حرف میزنم و واقعا همه چیز رو حس میکنم .

الان میخوام در مورد ماشین هم همینکار رو بکنم . هدفم برای ماشین یه S350 مدل 2010 با راننده هست . با اینکه اطلاعات کاملی دارم ولی اصلا نمی تونم تجسم کنم . ولی قصد دارم الان جزئیات رو بیارم روی کاغذ و بعد مطمئنم که کامل میتونم تجسم کنم .

این روش ، بدین شکل کار میکنه که اطلاعات پراکنده در مورد هدف رو دسته بندی میکنه و این خیلی خوبه . شما میتونید در یک چهارچوب معین تفکر کنید .
دوستای گلم چند تا از مهمترین نکات تجسم خلاق اینه که(طبق تجربه امSleepy) :
1. زمان ومکانی که به انجام تجسم خلاق می دی خیلی مهمه، بهترین زمان وقتیه که شب قبل از خواب و نه در حال خستگی زیاد که بلافاصله وسطش خوابتون ببره! ، تو یه اتاق ساکت و ترجیحا تاریک ،طاق باز دراز بکشی و.... (حالت مراقبه به خودت بگیری که مطمئنا کل دوستان انجمن این نوع مراقبه را کاملا فول هستند ودیگه تکرار نمی کنمBlush) و همچنین صبح ها قبل آنکه از رختخواب بیای بیرون، است ...
2. پس از گرفتن حس وحال مراقبه ، اون خواسته ات را تو ذهنت تجسم می کنی و سعی می کنی خودتو تو تمام ابعاد اون فضا تجسم کنی،مثلا من برای گرفتن گواهینامه ام (توضیح:آزمون گیرنده من، که قبلا دیده بودمش ،یه سرهنگ بسیار سخت گیر بود که همش ازش می ترسیدم و 95 درصد بچه ها را رد می کردConfused....) تصور می کردم که پشت فرمون می نشینم درو می بندم کمربندو می بندم آینه را تنظیم می کنم دنده را تنظیم می کنم دستی را می کشم وووووو .... حتی مدل دستهام هم همراه با تجسم ذهنیم ،تو واقعیت و با چشمای بسته ام حرکت می دادم و چون زمستان بود سعی می کردم،سرمای هوا هم رو پوستم حس کنم و .... و بعد شروع می کردم تک تک آزمونها رو تو ذهنم بشکل دقیق، تصور وبا حرکات بدنم اجرا می کردم وحتی صدای تپش قلبم هم می شنیدم... و در آخر هم صدای سرهنگو که میگه :"قبولی ،بعدی بیاد!" را هم تصور و بعد حس خوشحالی که بعدش خواهم داشت را تو وجودم تلقین می کردم و ...
زیرنویس 1: نتیجه آزمون اینه که همون بار اول (با وجود ترسی که مربیم و شاگردای قبلی ،در مورد سخت گیری این سرهنگه داده بودن ) قبول شدم و واقعا به تجسم خلاق ایمان آوردم. 12_002
زیرنویس 2: سبحان جان ،باید با حس آزادی ومالکیت واقعی تو زیروبم خونه ی موردنظرت بگردی و تا جائیکه قیافه خدمتکارات 10_003 و ... هم تو ذهنت تصور کنی و در این مورد خیلی وسواس به خرج نده وبذار ذهنت پرواز کنه و از آینده خبر بده ، تو اینجور جاها خودش کمکت می کنه 4yajuyo و مدام هم تصورتو تغییر نده وذهنتو گیج نکن.
3 . وقتی بی حوصله ای یا خسته یا حتی شک کردی به تحقق خواسته ات ،سریع تجسم را فراموش و به کار دیگری مشغول شو و با بی حسی و اتومات سعی نکن برای باز کردن از سر خودت سر یه زمان خاصی به تجسم بپردازی چون این حس تردید یا بی تفاوتی و یا خدای نکرده ناامیدی ،به ذهنت وارد و در تحقق آرزوت تاخیر ایجاد می کنه وپاک شدنش سخت میشه پس باید وقتی تجسم را انجام بدی که در اوج علاقه و شوق باشه و ازش لذت ببری و اون حس غرور پس از بدست آوردن خواسته ات رو تو وجودت حس کنی 10_004
سلام دوستان خوبم
نکته ای در مورد تجسم خلاق و زودتر به نتیجه و هدف رسیدن این است که تا جایی که میتونیم هدفی که تصویرسازی میکنیم رو به واقعیت نزدیک کنیم.
موقع تصویرسازی و تجسم سعی کنید نکات مهم رو برجسته کنید...ببینید تصویری که تجسم میکنیم در چه فاصله ای از ما قرار داره اونو نزدیک تر کنیم. صداها و حتی ها بوها رو حس کنیم...تصویر رنگی باشه و شفاف بهتر و زودتر نتیجه میده.
جزییات رو هم حتما حتما در نظر بگیرید...بهتره چیزی رو که قراره تجسم کنیم روی یک برگه یاداشت کنیم و چند بار با صدای بلند بخونیم و بعد طبق همون یاداشت تجسم کنیم که جزییات فراموش نشوند.
و مهمتر از همه لحظه تجسم است، هر چه ارامتر باشیم و امواج مغزی ما کمتر باشد و به اصلاح وارد الفا بشیم زودتر نتیجه میگیریم.
برای اینکار قبل از تجسم حتما حداقل 5 بار بصورت شکمی دم و باز کنیم.
انشالله همه موفق و موفق تر باشیم.
سلام.ممنون از نکات آموزنده دوستان.واقعا عالی و محشر بود.من تونستم تا حدودی تجسمم رو بهتر کنم.یادمه چند مدت پیش یه دوستی که اتفاقی باهاشون آشنا شدم در زمینه تجسم خیلی فعال بودن.وقتی باهاشون صحبت کردم گفتن که قبل از تجسم اول ذهنتون رو آروم کنید مثلا خودشون قبل از تجسم سعی میکردن که ذهنشون رو ببرین به یه فضای آروم مثلا جنگل یا دریا.بعد به یه آرامش ذهنی که میرسیدن شروع میکردن به تجسم اهدافی که داشتن.من یکبار این روش رو امتحان کردم.خیلی راحت تر تونستم تجسم هدفم رو انجام بدم...
سبحان جان و خانم کاظمی عزیز بخوبی نحوه تجسم را توضیح دادند.با چند بار مطالعه این دو مطلب به راحتی می شود تجسم را انجام داد و نتیجه گرفت.
اقای قربانیان یه روشی میخواستین بگین وقت نشد تو سفر ، اینجا بگید پیلیزززززززززز Yosef.gif
پیری (پیرمرد خودتی Smile)و فراموشی سبحان جان.
موفقیت فراز و نشیب های زیادی دارد.عین بورس است. منفی و مثبت.
خیلیها در منفی جا می زنندو خیلی از اساتید از منفی به مثبت واقعی می رسند.
لینک مرجع